vrijdag 8 juni 2007

Lars!

Mag ik even voorstellen? Dit is Lars! Lars is mijn neefje en hij is nu precies 2 weken oud. Geboren op vrijdag 25 mei 2007.

Omdat ik een kraammand had gemaakt met een kadootje voor de eerste 9 dagen, zijn ze pas sinds kort allemaal uitgepakt. Naast een aantal gekochte kadootjes had ik ook het een en ander zelf gefabriceerd.

Slofjes, die konden niet ontbreken. Ze heten Pooh's bijenslofjes, omdat de kinderkamer helemaal in Winnie de Pooh-sfeer is. De belletjes heb ik er naderhand toch maar weer vanafgehaald. Ik bedoel, ik vond ze erg leuk, maar het schijnt dat baby's alle tijd van de wereld hebben om ze eraf te krijgen, en dat risico leek me niet de bedoeling.

En ik had een blokkenspel gemaakt. Voor wie het patroon niet kent is het een wonderlijk staaltje hogere wiskunde en ook voor volwassenen is het leuk om mee te spelen en 'hoe zit ie nou in elkaar' - maar als je het patroon eenmaal hebt is het maken ervan eigenlijk een koud kunstje. Het is namelijk vooral veel spelden prikken en daarna heel veel festonsteekjes maken....

Tot slot - en dat was de klapper natuurlijk - had ik mijn zinnen gezet op een winnie the pooh-dekentje. Van naaldvilt (voor het gemak), bedekt met alpaca (voor de zachtheid), en dan ook nog zelfgeverfd (voor de nuances), en ik wist al dat de boel misschien zelfs wel 50% zou gaan krimpen. Ik wilde hem minimaal 70x70 centimeter en maximaal zo'n meter bij een meter - dus begon ik op 150x150 uit te leggen. Een hele tafel breed, en dan oprollen om het volgende stuk te kunnen doen - mijn grootste project tot nu toe maar wel uitdagend!






Het was een hele klus én een waar genoegen om hieraan te werken!


3 opmerkingen:

CLAUDIA zei

Halle Colette, I look in your blog and I have to tell you, that you make very wonderful things with felt. Compli...compli...compliments!!!
I like they very much, and this bear in particular. I'm sorry that I'm not able to read what you write on your blog. I don't speek dutch (is it Holland?) I "only" speek italian, french, german and english. Do you felt for hobby or is it your profession?
Bye bye
Claudia

Anoniem zei

Hoi Colette,

ik vindt je speelkleed erg mooi, echt super mooi..
Groeten carovilt@planet.nl

Petra zei

Hoi Colette,
wat een mooie babycadeautjes heb je gemaakt. De vogel die je nu aan het maken bent gaat ook al zo mooi worden.