zondag 9 november 2008

Experimentjes

In mijn hoofd ontstaat langzaam maar zeker het idee om een sjaal te gaan vilten. De chiffon-sjaal is al geverfd in blauw-tinten, ik wil alpaca gaan gebruiken, maar hoe zou dat uitpakken? Krimpt de sjaal niet te veel en hou ik dan wel wat over? Los ik dat op door 'tussenstukken' te maken en wordt dat wel mooi? Hier wat experimentjes:
alpaca op een restje chiffon - tegen het licht. Ik vind de kringeltjes-structuur van alpaca zo mooi!
Detail van hetzelfde lapje:

In mijn hoofd zit ook om iets met 'ringetjes' te doen. Uitproberen dus. In de linkerbovenhoek alpaca, rechts-onder merino-ringen. Ik vind de merino het mooist.

Zou je ook twee stukken zijde met elkaar kunnen verbinden via dergelijke ringetjes? Uitgeprobeerd:
ja... dat lukt :)

Geen opmerkingen: